lördag 9 september 2017

Lång promenad

mamma fick nått tok ryck...men hon tyckte vi skulle åka ut i skogen*sicken stolla*
men hon valde rätt skog för mig med bra stig ...
Fick hjälpa pappa bära hans svampkorg hela vägen ! o det var en lång väg ..det gick upp o ner o tror du nån hade med sig nått blött o dricka? oohhh nej det vara bara o slita backe upp o backe ner....





mamma sprang från sida till sida med sin kamera o skulle kolla in all möjlig svamp oavsett det var ätbart eller ej....
den här sa mamma är en spindling...o den är inte alls bra att äta!

Tova hunden for som en galning o käkade gräs då fick mamma skälla på hemma o sa att om hon var en ko skulle hon få en koskälla runt halsen nästa gång...låter ju ganska kul.....
Hittade nått som hette blodriskor låter ju jätte läskigt men mamma stekte de när vi kom hem..åh vad smaskens det va =)


Phuuuuuuu!!
kolla svettig jag blev...Motion kallas det visst 
men nu ville jag hem o få lit fika för jag var jätte törstig!

Skriv en rad på kommentarerna så blir jag jätte glad! tack



Inga kommentarer: