söndag 12 oktober 2014

Har ju glömt.....

har ju tydligen glömt att berätta om min sommar....typiskt fast mest beror det nog på att mamma är glömsk o hon som sitter bakom tangenterna vid datorn..... men hade ju så härlig sommar att jag bara måste få det ut mig......

Redo för semester!

Pappa o mamma köpte nått som heter husvagn!
vilken grej jag ville inte kliva ur den alls ;) helt perfekt ju säng o soffa i ett litet utrymme o en toa...o en spis så mamma kunde laga mat;)

Mamma packade in saker i husvagnen o så skulle vi åka på semester härligt tyckte ju jag.

vi stannade några gånger för fika o lite lunch i husvagnen  sen var vi framme vid en camping.... det är ett ställe där det finns massor av husvagnar...massor av människor o massor med barn=)

 slappar...


 Väntar på att badkläderna ska torka....


Sover gott!


o plus på allt var ju att det fanns ett bad!! man badade i Dalälven o det var så msyigt...eller pappa o jag badade mamma var sjuk o storebror en fegis!

men vilka mysiga dagar.... på kvällen spelade vi kort eller ja de andra spelade kort o jag spelade på mitt vis .....
Spelar kort på mitt vis...

Så kom dagen vi skulle hem en jätte varm dag..... när vi hade 12-13 mil kvar sa bilen poff o stog still!!!
pappa fick ringa bärgare *spännande* sen fick vi åka till baka mot Strägnäs där skulle de fixa bilen..o vi fick låna en annan bil för att komma hem med husvagnen ...

sitter uppe på bärgningsbilen!


Men hem kom vi o det blev inga fler utflykter med husvagnen för att laga bilen kostade  pengar...men snart är det ju Vår o sommar igen då vill ajg vara massor i den mysiga lådan.....

Vill du läsa mer om det här äventyret gå in på mammas blogg o gå tillbaka till Juli så finns det mer där....

Inga kommentarer: