onsdag 8 oktober 2014

Sjukhusbesök!

jahopp då var det dax för det stora sjukhusbesöket då....
Jag skulle sövas för att de skulle kolla mina tänder ordentligt o laga min skadade framtand.

Så här var min dag:
fick vakna jätte tidigt o inte fick jag nån frukost heller:( men en massa EMBLA plåster...ska visst vara för nått med nålar eller vad et nu var.....


sen skulle vi åka bil o det var mörkt ute...ujuj lite läskigt var det allt.
Kom till sjukhuset så fick vi gå en liten bit sen åka hiss DET gillar jag.

då kom en tant som var sjuksköterska o gav mig andra kläder? hade ju brallor o tröja på mig NÅTT SKUMT I LUFTEN VAR DET.........

mamma hjälpte mig att få på andra brallor o en vit skjorta...jisse blev ju en riktig snygging ju ;)


sen vik jag hoppa upp i en säng som hade sidor man kunde fälla upp mamma sa att man inte skulle ramla ur sängen?........

fick APäcklig medicin! sen blev det jätte skoj.....Jag fick åka säng/vagn!!! tjohoooo vad det gick undan o hissar flera stycken *gillar* Sjukhusrally!!

sen kom vi till nått rum där människor gick omkring i konstiga blåkläder! o roliga mössor!!
jag fick en grön mössa...... Skitsnyggt (mamma han inte ta ett foto där för jag skulle in på nått annat rum de kallade operation!

pappa fick följa med in men de fick hämta mamma med*heheheheh* för jag ville inte alls vara med o ligga still o få konstiga grejor på bröstkorgen o så kom vi till det mamma pratat om...en nål!! eller infart skulle sättas....jo tjena!!
de fick sticka ...o stocka...o sticka  sen efter 50 minuter hittade de ett ställe som funkar men då brydda jag mig inte längre o mamma lovade mig glass........




Sen var jag inne på operation i 3 timmar!! det skulle ta 1½ max två timmar hade de sagt till mamma o pappa de blev visst lite nervösa.....

men så var det klart o jag fick sova en stund till.....då kom mamma o pappa o klappade mig på håret o pratade lite med mig så jag vaknade till....o var super kissnödig!!....men vinglade ut med pappas hjälp på toa o så fick jag hoppa upp i sängen igen. sen var det dax för säng rally igen*tjohooooo


När jag kom till rummet där mina kläder var fick jag en isglass!!! mmmmm en festis o en banan med....sen var jag så pigg att jag ville ha bort det som satt i handen( infartnålen) o byta kläder....åhej vad det gick o vips satt vi i bilen hem *skönt*

det var min dag..hur var din?


Inga kommentarer: